Houd jij van je vak en je klanten? Mooi. Dan hebben we een klik

Het zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Maar klantgerichtheid is vaak ver te zoeken.

Ik weet dan altijd hoe het beter kan.

En dat is handig in mijn werk. Want ik kan je precies aanwijzen wat er knelt in je tekst. En ik kan je leren hoe je dit zelf herkent en oplost. Zodat jouw boodschap helder overkomt en jij ook op schrift klinkt zoals je bent.

Zodat je teksten schrijft die vrij zijn van clichés en holle taal.
En rijk aan ritme en inhoud.

Anderen stellen hun klanten centraal of hebben kwaliteit hoog in het vaandel. Maar jij hebt verhalen en vakkennis waar je klanten en sitebezoekers hebberig van worden. Hun vingers bij aflikken. En waardoor zij acuut fan van je worden.

Maar je doet het niet alléén voor je klanten.

Met aandacht schrijven lost problemen op voordat ze ontstaan

Wanneer je schrijft moet je duidelijk zijn en verrassen.

Stellig zijn en onderzoeken. Naar binnen keren en je horizon verbreden. En luisteren.

Gaat het over zoiets als je bedrijfsbrochure, dan kun je zo heel wat problemen en lezersvragen voor zijn. Dat ontlast de klantenservice. Maar het is ook noodzaak in een wereld vol misverstanden.

Want om met anderen te communiceren moet je je overtuigingen, ego en ongeduld herkennen én opzij kunnen zetten.

Ja, dat valt te leren.

En je krijgt je bedrijf nog beter op de rit

Want je moet van alles weglaten om goed en aantrekkelijk te schrijven. Daar krijg je een opgeruimd hoofd van. Zelfvertrouwen. Nieuwe ideeën. Zo kom je tot de kern.

Schrijfdocent voor ondernemers zoals jij

(met 25 jaar ervaring als tekstschrijver)

noemt zichzelf: Bien
woont met: de-man-die-mij-snapt, zoon I en II
bouwjaar: 1974

Studeerde in 1997 af als tekstschrijver. Jobhopte als copywriter, bureauredacteur, webredacteur, communicatiemedewerker en werd in 2011 overtuigd freelance tekstschrijver.

Begon in 2021 met Schrijven met Aandacht, voor ondernemers zoals jij.