• Lichtgroene banner met grafische illustratie van een vrouwengezicht, brede lach en groene ogen. Naast het gezicht staat een kroontjespen. En de tekst: Met een goede pen ben je meer waard voor je klanten.

Sabine Schippers staat met haar handen alsof ze op elk een dienblad heeft. Maar in plaats van een dienblad, ligt daar een mega pen.

Sabine Schippers, je schrijfexpert

noemt zichzelf: Bien
woont met: de-man-die-mij-snapt, zoon I en II
bouwjaar: 1974
studeerde tekstschrijven: diploma in 1997

Wat had ik van Peggy Olson (Mad Men) kunnen leren?

1996. Ik loop stage bij een reclamebureau met heel veel namen, afgekort: N&W/LB.

In die 3 maanden schrijf ik een handvol teksten over de Fiat Ducato.

Ik kan natuurlijk zelf iets van mijn stage maken. Maar ik ben geen Peggy Olson in Mad Men. Zij weet wat ze wil, ze laat zich niet uit het veld slaan door afwijzing en ze vecht voor haar positie.

Ik ben een geboren doetje

2011. Het zelfstandig ondernemerschap steekt een vuurtje in mij aan. Voor het eerst in mijn werkleven wil ik vliegen. Ik kruip uit mijn schulp zonder de veiligheid van een werkgever en een manager die zegt wat ik moet doen.

Ik ben vandaag de dag nog steeds een watje. Bang van fatbikes, algoritmes en Elon Musk.

Maar mijn pen is als het veertje van Dombo

Doop mij in de inkt en ik ben dapper. Stellig. Doelgericht.

Dat komt ook omdat ik geen 23 meer ben. Zelfvertrouwen zit nu in mijn standaard-instellingen. Ik weet dat ik liever longcopy schrijf dan advertentieteksten van 5 regels. En ik ben en blijf retro tekstschrijver: ik schrijf met aandacht en oldschool human intelligence.

Ik heb heel wat geschreven en geschrapt. Maar als je denkt dat een pen daardoor slijt, heb je het mis. Die wordt alleen maar scherper.

Een goede pen is slijtvast.

Wil je zien hoe ik aan mijn opvallende pen kom?

Wie zijn mijn klanten?

Tekstschrijvers, schrijvende ondernemers, marketing- en communicatieadviseurs, hr-managers, directeuren, adviseurs en consultants.

Wat kan ik voor jou doen?